Wideo

Wideo – absolutna konieczność w sportowej rzeczywistości XXI wieku

Sportowe materiały wideo to coś więcej niż tylko filmy. Coraz częściej pojawiają się w internecie, zyskując na popularności jako funkcjonalne, łatwe i praktyczne narzędzia do uzyskiwania potrzebnych informacji. Współczesny kibic chętnie korzysta z portali społecznościowych, ogląda sportowe produkcje i dzięki temu znajduje w sposób szybki i przyjemny dokładnie to, czego szuka. Czy firmy sportowe w Polsce dostrzegają już tę prawidłowość i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom odbiorców?

Królowa polskiego sportu – piłka nożna

Sport przyciąga miliony spojrzeń. Jest niewątpliwie jednym z najbardziej widowiskowych obszarów szeroko rozumianej kultury. Piłka nożna, czyli polska dyscyplina narodowa, gwarantuje odbiorcom natężenie – często skrajnych – emocji, wyostrza uwagę, jednoczy kibiców w drodze po wspólny cel, tworzy bojowe hasła, zdzierając gardła i oblewa wiernych fanów szaloną falą radości w przypadku zwycięstwa. Nic więc dziwnego, że ludzie chcą w tym aktywnie uczestniczyć. Właśnie z tego względu warto przyjrzeć się marketingowej rzeczywistości naszej narodowej dyscypliny.

Oficjalny kanał YouTube Polskiego Związku Piłki Nożnej, czyli “Łączy nas piłka”, powstał 16 kwietnia 2011 roku. Na tę chwilę ma niemal 144 mln wyświetleń i 439 tys. subskrybentów. Najpopularniejszy materiał? Prawie 3,7 mln osób obejrzało film, podczas którego Marvin Schwabe w efektowny sposób ogrywa Mariusza Stępińskiego w meczu Polska – Niemcy kadr U-20.

W przypadku Mistrza Polski z Warszawy liczby nieco się zmieniają. Oficjalny kanał Legii został założony na początku 2012 roku. Liczba wyświetleń znajduje się na poziomie 37,6 mln, a liczba subskrybentów wynosi 90,6 tys. Najchętniej oglądany był materiał pt. “Poczuj się jak bramkarz Legii!”, czyli trening piłkarzy z udziałem Dusana Kuciaka i kamery GoPro – ponad 991 tys. wyświetleń.

Dolnośląskie podwórko

Dolny Śląsk ma dwóch przedstawicieli w LOTTO Ekstraklasie – Śląsk Wrocław i Zagłębie Lubin. Śląsk Wrocław dołączył do oficjalnych użytkowników YouTube w sierpniu 2008 roku. Od tego czasu kanał zdobył nieco ponad 8,5 mln wyświetleń i prawie 11 tys. subskrybentów. Widzowie najchętniej oglądali film pt. „Płachta na byka: zakład z trenerem Dudkiem” – 172 tys. oraz pożegnanie Sebastiana Mili ze Śląskiem Wrocław – 145 tys.

Oficjalne konto YouTube drugiego z dolnośląskich klubów piłkarskich grających w LOTTO Ekstraklasie, Zagłębia Lubin, zostało założone 11 maja 2012 roku. Ma ono prawie 2,5 mln wyświetleń oraz 4,4 tys. subskrybentów, czyli ponad połowę mniej niż Śląsk Wrocław. Najpopularniejszym filmikiem okazał się skrót ze sparingu Zagłębia Lubin z Dynamo Zagrzeb – 49 tys. wyświetleń.

Dolnośląscy pierwszoligowcy również dostrzegają potencjał wideo marketingu sportowego. Oficjalne konto YouTube Chrobrego Głogów przekroczyło właśnie 1 mln wyświetleń przy 1,1 tys. subskrybentów. Z kolei statystyki Miedzi Legnica plasują się nawet nieco wyżej – prawie 1,1 mln wyświetleń i 1,4 tys. subskrypcji.

Facebook, czyli potencjał

Zagłębiając się w skuteczność sportowych materiałów wideo, nie sposób pominąć roli portali społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram – one również pozwalają na oglądanie filmów. Co więcej, przeciętny odbiorca z natury ceni swój czas i właśnie dlatego chętniej odtwarza wideo w social mediach, jeżeli tylko ma taką możliwość, zamiast przechodzić do standardowego YouTube. Jest zadowolony, gdy ma materiał pod ręką, dostępny natychmiast, bez konieczności wykonywania czasochłonnych, żmudnych i trudnych czynności. Jeżeli zapoznanie się z filmem wydaje się internaucie zbyt skomplikowane – często po prostu z tego rezygnuje.

Maciej Janowski, żużlowiec Betard Sparty Wrocław i srebrny medalista ubiegłorocznych Mistrzostw Polski, ma na swoim facebookowym koncie prawie 45 tys. polubień, a jego filmy osiągają nawet 81 tys. wyświetleń. Nieco mniejsze liczby określają oficjalny profil samego klubu – prawie 27 tys. polubień i odbiór materiałów wideo na poziomie 12 tys. wyświetleń. Po porównaniu powyższych informacji ze statystykami kanałów YouTube, potwierdza się teza, że chętniej korzystamy z tego, do czego mamy łatwiejszy dostęp.

O(d)twórz korzyści

Istnieje cały wachlarz sposobów przekazywania informacji – nie tylko, ale przede wszystkim – sportowych. Odbiorcy oczekują jednak łatwo dostępnych, przejrzystych i praktycznych komunikatów, dzięki którym dowiedzą się dokładnie tego, czego chcą. Produkcje wideo gwarantują zadowolenie internautów – właśnie dlatego są oglądane z zaciekawieniem przez miliony widzów każdego dnia.

Wideo marketing to synonim skuteczności. Zobacz, gdy w promocji swojej marki wykorzystujesz film sportowy, momentalnie trafiasz do jeszcze większej liczby odbiorców. Przekazujesz widzom pożądane przez nich informacje, opowiadasz swoją historię w sposób szybki, jasny i przyjemny, dzieląc się swoimi emocjami oraz przeżyciami. Docierasz do internautów właśnie tymi kanałami, z których oni korzystają.

Odzyskaj przewagę nad konkurencją – zamów realizację wideo, otrzymaj film spełniający twoje oczekiwania i udostępnij materiał, który pokochają odbiorcy.

Maciej Piasecki / Patrycja Kręzel

Wyłącz AdBlock