Planując strategię promocyjną strony z pewnością zastanawiasz się jaką drogę wybrać. Pierwsza jest związana z wynikami organicznymi, które zajmują wiele czasu i pracy. Druga z wynikami nieorganicznymi, których efekty widzimy od razu. Co więc wybrać?
Jeśli interesuje Cię ten temat, to zachęcamy do skorzystania ze strony https://sxo.pl/pozycjonowanie/, gdzie dowiesz się więcej na temat pozycjonowania, słów kluczowych, linkach czy przydatnych narzędziach.
Czym jest SEO?
Optymalizacja i pozycjonowanie to dwa przeplatające się ze sobą słowa, które trudno jest od siebie oderwać. Celem każdego z nich jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych – darmowych – wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja rankingowa, tym lepsza klikalność, konwersje, mniejszy współczynnik odrzuceń, a w przypadku witryn e-commerce leady i zyski.
Dlaczego warto postawić na wyniki organiczne?
Google posiada dwa rodzaje wyników wyszukiwania. Pierwsze to organiczne, czyli darmowe, ułożone pod kątem rankingu i czynników rankingowych. Z nich korzysta 80% użytkowników sieci. Drugie zaś to wyniki nieorganiczne, czyli płatne. Mowa tutaj o reklamach, stronach docelowych i innych materiałach sponsorowanych. Znajdują się one u góry i u dołu listy. Współcześni internauci jednak mają znacznie większą świadomość swoich potrzeb, więc rezygnują z nich z obawy przed nachalnymi reklamami.
Działania z zakresu pozycjonowania organicznego pomagają osiągnąć profesjonalny wizerunek firmy
Odpowiednia treść na stronie internetowej pomaga wzbudzić autorytet i powoduje, że firma jest odbierana za bardziej profesjonalną niż te, które nie prowadzą bloga na swojej stronie WWW.
Najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami jest tworzenie różnego rodzaju poradników, które rozwiązują konkretne problemy lub odpowiadają na bezpośrednie zapytania użytkowników. Jeśli przemyślisz całą swoją strategię treści, to możesz stworzyć profesjonalny wizerunek firmy w sieci. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że Twoja oferta zostanie zauważona przez innych i dojdzie do konwersji.
Pozycjonowanie organiczne witryny zwiększa jej widoczność online
Ten typ wyszukiwania powoduje, że użytkownicy zaczynają zauważać Twoją witrynę i produkty na ich konkretne zapytania wpisane w pasek wyszukiwania. Chodzi o to, że klienci posługują się słowami kluczowymi, na które akurat Ty się pozycjonujesz, dzięki czemu stajesz się widoczny dla nich i może dojść do konwersji.
Pozycjonowanie organiczne pozwala witrynie pojawić się w pierwszej dziesiątce listy rankingowej Google dla wybranych fraz kluczowych.
Pozycjonowanie organiczne jest tanie
Działania SEO nie wymagają od Ciebie żadnych kosztów, chyba że zatrudnisz do tego zadania profesjonalną agencję. Dlatego pozycjonowanie organiczne wydaje się bardzo atrakcyjną ofertą. Dodatkowo, jeśli strategia zostanie odpowiednio przemyślana, to skutecznie przyciągniesz nowych klientów do firmy.
Podsumowanie
Pozycjonowanie organiczne to w zasadzie same zalety. Chociaż jest to długotrwały proces, na którego efekty należy poczekać nawet kilka miesięcy, to zdecydowanie warto. Efekty utrzymują się długo, a ty możesz się cieszyć niesłabnącym ruchem na stronie. Pamiętaj jednak, jak ważne jest śledzenie trendów oraz aktualizacji algorytmów Google!