Dopiero przymierzasz się do opracowania strategii optymalizacji i pozycjonowania? Przeczytałeś już setki artykułów na ten temat, ale dalej nie do końca wiesz, od czego zacząć, aby uzyskać pożądany efekt? Zacznij od technicznego SEO on-page. Razem z profesjonalną agencją SEO mamy dla Ciebie pakiet wskazówek na dobry początek. Dodatkowo możesz zajrzeć na stronę https://www.grupa-icea.pl/seo-co-to-jest/ po więcej informacji.
SEO od podstaw
Search Engine Optimization to działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej witryny internetowej w organicznych – darmowych – wynikach wyszukiwania. Łączy w sobie elementy z pogranicza informatyki, psychologii, marketingu i promocji.
SEO można podzielić na dwa zasadnicze elementy: działania on-page, czyli w obrębie technicznej struktury strony oraz off-page, stawiające na działalność promocyjną online w ogóle. Jednak najpierw trzeba mieć się czym pochwalić.
Narzędzia
Aby ułatwić sobie optymalizację strony, warto wykorzystać dostępne narzędzia. Z darmowych szczególnie polecamy Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, zaś z płatnych Senuto, Ahrefs, Semstorm i SurferSEO.
Algorytmy Google
Nasza check lista dotycząca SEO on-page skupiać się będzie przede wszystkim na Google. Jest to wiodąca wyszukiwarka w Polsce i na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań. Należy więc poznać działanie algorytmów oceniających jakość stron internetowych. Najważniejsze z nich na początek to:
- PageRank – ocenia stronę pod kątem jakości oraz wartości, sprawdza charakter linków przychodzących,
- Pingwin – wykrywa nieetyczne techniki depozycjonowania i walczy ze spamem w sieci,
- Koliber – dopasowywuje treści stron do zapytań użytkowników, zapewniając wysoki poziom UX,
- Panda – ocenia oryginalność oraz autorstwo, przeciwdziała duplikowaniu treści,
- Gołąb – zajmuje się wyszukiwaniami nakierowanymi na geolokalizację.
Check lista SEO
Teraz możesz zacząć układać plan swojej optymalizacji. Zacznij od audytu i analizy konkurencji. W przypadku technicznej struktury strony najważniejsze elementy to:
- analiza słów kluczowych,
- optymalizacja nagłówków,
- meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- optymalizacja grafiki i wideo,
- optymalizacja treści,
- linkowanie wewnętrzne,
- interfejs strony pod kątem UX i UI,
- responsywność i mobilność,
- prędkość ładowania strony.
Podsumowanie
Każdy z tych elementów jest czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarki, zwłaszcza pod kątem E-A-T (expertise – authoritativeness – trustworthiness). Po wykonaniu tej pracy możesz przystąpić do optymalizacji off-site. Zadbaj o swoje wnętrze i naucz się komunikować z robotami sieciowymi. Pamiętaj, że Twoja strona jest mostem pomiędzy wyszukiwarką a użytkownikami. Przypomnij sobie, co sam cenisz w sieci i wykorzystaj te elementy we własnej witrynie.